tirsdag 15. mars 2011

Etter mange timers jakt....


Ja, endelig,11 Mars kl 2359, etter mange timer jakt etter en stor rev som jeg vil betegne som "yderst forsiktig" eller en rev med grise-flaks, kom det endelig en rev på skuddhold, farten var fin, åpent skuddbilde, og alt klaffet... Etter å ha hatt mikkel i nærheten flere ganger uten å få skutt, ble det ikke noe stilstudie før det smalt. Den kom snikende sakte, hodet sakte bevegende fra side til side, med magen helt nedtil bakken, og beveget seg i en fart jeg kanskje kan tippe var 5 meter i minuttet... Ganske spesielt, men jeg hadde jo allerede innsett at reven jeg hadde i området var av den ekstremt forsiktige typen.. Da jeg hentet reven etter endt jakt forsto jeg mer av adferden- Dette var ikke luringen som jeg har jaktet mange timer etter, men en ung rev av fjorårets produksjon.  Dagen etter fant jeg på nytt spor. Store revespor... Luringen slapp unna igjen... Jakten fortsetter....

1 kommentar: