tirsdag 8. februar 2011

Revejakt


Dagens rev!

Ei voksen tispe ble det i dag kl 0745. Utrolig fin jaktopplevelse: På de 100 meterne foran meg hadde jeg 3 rådyr og 2 rever. Glemte nesten å skyte... Slike opplevelser skal nytes...! Men fikk etterhvert summet meg til å skyte, Avstanden var 60 meter, og reven datt rett ned. tanken var lynkjapt ladegrep, finne igjen andre reven, følge den, og skyte kun hvis den stoppet opp. Og stoppet opp gjorde den, lenge og vel, men da hadde jeg halve kroppen nedi magasinet, da Maren Mauser fant ut at hun skulle finne ut hvor mange hylser det var plass til på samme sted, eller noe (var patroner overalt inni mekanismen føltes det som). Da jeg hadde fått patron i kammeret var den selvfølgelig i bevegelse igjen, og jeg og tre rådyr sto og så på at den forsvant over bakkekammen.... Etter 5 minutter kom den igjen og svinset litt rundt på 170 meter før den dro til skogs... Jeg tok ikke sjansen på skudd, men regner med at vi møtes igjen snart... Rådyra holdt meg med selskap hele økta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar